Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Android/iOS programiranje (17.EK537)

Osnovne informacije:
 
Kategorija Stručno-aplikativni
Uža naučna oblast Telekomunikacije i obrada signala
ESPB 5

Ovo je osnovni kurs o projektovanju i razvoju mobilnih aplikacija u iOS i Android okruženju.

Bliskost sa više različitih platformi namenjenim projektantima i razvojnim inženjerima. Postizanje dobrog razumevanja komponenti svake platforme i realizacija jedne ideje za mobilnu aplikaciju.

- Uvod: Anatomija uređaja, iOS i Android arhitektura, SDK okruženje, kompatibilnost verzija. - Planiranje: projektovanje i izrada prototipa mobilne aplikacije pre početka pisanja koda, životni ciklus mobilne aplikacije i njene osnovne komponente. - Kodovanje: šabloni, projekti, radni prostor, kreiranje novog projekta, alati za debagovanje, testno okruženje, neprekidna integracija i botovi, automatsko konfigurisanje, integracija koda iz spoljašnih biblioteka. - Objektno orijentisano mobilno programiranje: klase, objekti, metodi, deklarisana svojstva, upravljanje memorijom, kategorije i ekstenzije, formalni i neformalni protokoli, blokovi, planiranje vremenski osetljivog procesa korišćenjem alarma, planiranje pozadinskog procesa korišćenjem dispečera poslova. - Aplikacioni šabloni i arhitektura: kontroler modela, potklase i delegiranje. - Prikazi i prozori: hijerarhija prikaza, kontejneri, upravljanje, prikaz tekstom i korišćenjem veba, navigacija i tabovi, prikazi sa upozorenjima i akcijama , upravljanje rotacijom, reskaliranje ekrana, automatsko reskaliranje, automatsko raspoređivanje objekata po ekranu, navigacija korišćenjem menija, navigacija pomoću sakrivenog menija. - Fajlovi, direktorijumi i podaci: dodavanje kontrolera, upravljanje memorijom, imena putanja u objektnom C-u i Swift-u, rad s direktorijumima, rad s fajlovima, čitanje i pisanje u fajl, arhiviranje, izvlačenje i modifikacija podataka. Kreiranje grafičkog korisničkog interfejsa (GUI): multitač, kuckanje, gestovi, lanac odgovaranja, metodi notifikacije dodirom, omogućavanje multitača na ekranu, pokreti pri gestovima. - Projektovanje i izrada funkcionalne iOS ili Android aplikacije. - Registracija i objava aplikaciije.

Časovi su praćeni sinhronizovanim auditornim i računarskim vežbama. Auditorne vežbe sastoje se od praktičnih problema iz oblasti kreiranja mobilnih aplikacija. U računarskoj laboratoriji studenti će dobiti praktična iskustva u okruženju koje se koristi u izradi mobilnih aplikacija. Tokom celokupnog procesa izvođenja nastave studenti se podstiču na intenzivnu komunikaciju, kritičko rezonovanje, samostalni rad i aktivan odnos prema procesu nastave. Ulov za izlazak na ispit predstavlja ispunjenje predispitnih obaveza u minimalnom obimu od 10 bodova.

Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Greg Heo Swift Apprentice 2017 Razeware LLC Engleski
Wei-Meng Lee Beginning Android™ 4 Application Development 2012 John Wiley & Sons, Inc., Indianapolis, Indiana Engleski
Craig Grummit IOS Development with Swift 2017 Manning Publications Engleski
Fahim Farook & Matthijs Hollemans iOS Apprentice 2017 Razeware LLC Engleski
Stephen G. Kochan Programming in Objective-C 2013 Addison-Wesley Professional Srpski jezik
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Predmetna aktivnost
Završni ispit - I deo
Predispitna
Ne
Obavezna
Da
Broj poena
25.00
Predmetna aktivnost
Završni ispit - II deo
Predispitna
Ne
Obavezna
Da
Broj poena
25.00
Predmetna aktivnost
Odbrana projekta
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
25.00
Predmetna aktivnost
Prisustvo na predavanjima
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
5.00
Predmetna aktivnost
Domaći zadatak
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
20.00
Predavanja
Računarske vežbe